icon-arrow icon-facebook icon-linkedin icon-mail icon-mail-company icon-phone icon-twitter icon-whatsapp icon-share icon-link icon-download icon-youtube icon-flickr icon-search icon-close icon-filter icon-round-close icon-vcard paper-plane icon-footprint icon-faq icon-maps Vimeo

Vragen over schade

Hier vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen over schade die is ontstaan door onze werkzaamheden.

Ik kom thuis en er is water uit de wasbak, het toilet, het afvoerputje gekomen. Wat nu?

Het water dat naar boven is gekomen is in veel gevallen geen rioolwater, maar het spoelwater uit uw sifon. In uw woning bevinden zich sifons (o.a. onder de wastafel, keukenafvoer, toilet e.d.). Zo'n sifon dient als reukscherm/stankafsluiter tussen uw woning en het gemeentelijke rioolstelsel. Het water dat uit het sifon of toilet omhoog komt, is het gevolg van overdruk. Dit komt doordat er water met een hoge druk door het riool wordt gespoten voor het reinigen. Hierdoor zoekt de lucht die in het riool zit, soms zijn weg naar de huisaansluitingen.

 

Er hangt een rioollucht in mijn huis door jullie werkzaamheden. Wat nu? 

Aanvullend op het verhaal hierboven, kan er ook sprake zijn van het ontstaan van een onderdruk (vacuüm) in het hoofdriool, waardoor het mogelijk kan zijn dat het aanwezige water in uw sifons als gevolg van de reiniging uit de sifons wordt onttrokken en zo kan er rioollucht in uw woning binnendringen. Indien u na de reinigingswerkzaamheden rioollucht in de woning waarneemt raden wij u aan alle waterkranen even open te draaien zodat de sifons weer gevuld worden met water en deze weer een stankscherm/stankafsluiter tussen uw woning en het gemeentelijk rioolstelsel vormen. In de meeste gevallen verdwijnt deze rioollucht vrij snel uit uw woning en eventueel kunt u ramen en/of deuren openzetten. 

 

Voor extreme gevallen en/of blijvende schade vragen wij u om contact met ons op te nemen. Dat kan telefonisch (0168 35 65 70) of stuur direct een foto van uw schade naar info@mjoomen.nl.